Απόσταση ΙΙ

06Μάι.07

(Το προηγούμενο μέρος εδώ

Η Βιβιέν σηκώθηκε. Έβαλε ένα δίσκο του Σοπέν να παίζει. Polonaises. Είχε κολλήσει με την opus 40 no2. Όσο κι αν προσπαθούσε δεν μπορούσε να παίξει το δεύτερο μέρος. Έτσι το άκουγε συνέχεια τις τελευταίες εβδομάδες…

Σέρβιρε τον καφέ, σκέτος για την Άννα με ζάχαρη και γάλα για τον εαυτό της. Άναψε τσιγάρο. Η Άννα είχε σταθεί δίπλα στο παράθυεο, ακουμπούσε στο τζάμι και κοιτούσε έξω.

-Άνοιξε το, της είπε η Βιβιέν, να βγαίνει ο καπνός.

Η Άννα άνοιξε το παράθυρο. Φυσούσε λίγο. Ένιωσε να την χτυπά η πνοή της πόλης, ένα μίγμα δροσιάς, υγρασίας και καυσαερίου. Η Βιβιέν Δεν μιλούσε. Κακό σημάδι…

Σκέφτηκε τη φαινομενικά τακτοποιημένη ζωή της φίλης της. Είχε αφήσει πίσω της το παρελθόν κι είχε παντρευτεί έναν άντρα κατά πολύ μεγαλύτερό της. Τον είχε ακολουθήσει στο Παρίσι. Τον αγαπούσε, έλεγε. Η Άννα ήξερε ότι ήταν αλήθεια. Δεν τον είχε ερωτευτεί ποτέ, κι αυτό ήταν αλήθεια, αλλά τον αγαπούσε πολύ. Το διαζύγιο ήρθε φυσιολογικά, χώρισαν χωρίς εξάρσεις, άλλωστε η Άννα δε θυμόταν τον πρώην άντρα της φίλης της να μιλά ποτέ κανονικά, πάντα σχεδόν ψιθυριστά. Αθόρυβος άνθρωπος, γαλήνιος…

Ο δεύτερος άντρας της Βιβιέν ήταν ένας bon viveur, ένας κληρονόμος, επίδοξος σκηνοθέτης, μεγάλος εραστής. Κι αν με τον πρώτο της σύζυγο χώρισαν επειδή δεν άντεχαν ο ένας τη σιγουρία που του πρόσφερε ο άλλος, τον δεύτερο τον χώρισε επειδή δεν άντεχε την αβεβαιότητα, ή μάλλον τη βεβαιότητα ότι την απατούσε με κάθε επίδοξη ηθοποιό που γνώριζε…

Τα τελευταία χρόνια ζούσε μόνη της, ή σχεδόν μόνη της, πάντα υπήρχε κάπου ένας εραστής, είχε πολλούς θαυμαστές κι ακόμα περισσότερους λίγο-παραπάνω-από-φίλους. Η Άννα είχε επίσης την υποψία ότι συναντούσε ακόμα κρυφά το δεύτερο της σύζυγο, ότι τον αγαπούσε ακόμα, αν και ήταν πρακτικά αδύνατο να συμβιώσουν. Μήπως ήταν και για εκείνη με το Χάρη «πρακτικά αδύνατο να συμβιώσουν»;

Η Βιβιέν είχε σταθεί κι εκείνη δίπλα στο παράθυρο. Είδε τα μάτια της Άννας βουρκωμένα. Την αγκάλιασε, της χάιδεψε τα μαλλιά.

-Μην κλαις καλή μου, μην κλαις καρδιά μου…

Αν και είχαν σχεδόν την ίδια ηλικία, η Άννα κατ’ ακρίβεια ήταν λίγο μεγαλύτερη, η Βιβιέν ήταν πάντα προστατευτική απέναντί της. Σαν τη μητέρα που δεν είχε, ή σαν μεγαλύτερη αδελφή.

-Πας, έρχεσαι, φεύγεις, γυρνάς, φέρνεις δώρα, μου μιλάς για το Χάρη, μιλάς σ’ εκείνον για μένα, δεν μου τον έφερες μια φορά να τον γνωρίσω, κάνουμε βόλτες, γελάς, κλαις, αλλά δεν μου είπες ποτέ αν τον αγαπάς. Πες μου αλήθεια. Τον αγαπάς;

-Δε θα μπορούσα να ζήσω χωρίς αυτόν…

Η Βιβιέν ελευθέρωσε την Άννα από την αγκαλιά της. Χαμογέλασε.

-Ανοησίες ! Ο άνθρωπος μπορεί να ζήσει μια βδομάδα χωρίς νερό κι εσύ μου λες πως δεν μπορείς να ζήσεις χωρίς το Χάρη ! Ma cherie, το ερώτημα δεν είναι αν μπορείς να ζήσεις χωρίς αυτόν. Το ερώτημα είναι αν μπορείς να ζήσεις μαζί του !

-Έτσι λες;

-Ναι, μετά από δύο διαζύγια, νομίζω ότι το κατέχω το θέμα. Τον έρωτα δεν τον σκοτώνει η απόσταση αλλά η εσωτερική φθορά. Αν η απόσταση φέρνει φθορά, τότε ναι, σκοτώνει τον έρωτα. Στην πραγματικότητα όμως, αυτό που φοβάστε δεν είναι το να είστε χώρια, είναι το να είστε μαζί. Άννα, δειλός δεν είναι αυτός που μένει κι αγωνίζεται, είναι αυτός που φεύγει και ψάχνει για κάτι πιο συμβατικό, με λιγότερο πόνο, λιγότερο πάθος, λιγότερη αγάπη. Το πραγματικό θάρρος δε βρίσκεται στη φυγή, βρίσκεται στο να αποφασίσεις συνειδητά να μείνεις μαζί του, αν και θα μπορούσες άνετα να ζεις μακριά του.

Ο Σοπέν συνέχισε να παίζει. Είχε αρχίσει να βραδιάζει. Ένα bateau – mouche κυλούσε στο Σηκουάνα ολόφωτο. Η μουσική από την ορχήστρα του ανακατεύτηκε με τη μελωδία του Σοπέν. Το κλάμα ενός βιολιού και οι θυμωμένες συγχορδίες ενός ερωτευμένου και εγωιστή πιανίστα.

Σε έξι ώρες ένα αεροπλάνο αναχωρούσε για Λάρνακα και μια γυναίκα έπρεπε να αποφασίσει τι θα έκανε με τη ζωή της, ενώ μια άλλη ούρλιαζε μέσα της για τις συμβουλές πού τόσο απλόχερα μοίραζε στους άλλους αλλά ποτέ δεν μπόρεσε να εφαρμόσει η ίδια…

Advertisements


9 Responses to “Απόσταση ΙΙ”

  1. Τον χρειάζεται γιατί τον αγαπάει κι όχι το αντίθετο… τα φιλιά μου

  2. Μου επιτρέπεις να κάνω εδώ το σχόλιο ολοκληρωμένο?
    Πέρα απ΄την πολύ καλή γραφή σου (σχεδόν φαντάστηκα τις ηρωίδες και την ατμόσφαιρα), βρίσκω την απάντηση της Βιβιέν ακριβώς ό,τι έπρεπε.
    Το ό,τι εύκολα συμβουλεύουμε τους άλλους, ενώ γινόμαστε οι χειρότεροι σύμβουλοι του εαυτού μας, είναι αληθινό και σκληρό!

    Τα σέβη μου, Μεγαλειοτάτη μου! 🙂

  3. Εξαιρετική η «Απόστασή» σας, Ωραία μου! Περιμένουμε και άλλα τέτοια!

  4. Πόσοι και πόσες φορές δίνουμε συμβουλές που οι ίδιοι αδυνατούμε να κρατήσουμε…Πολύ όμορφο 🙂

  5. 5 evita

    Μου αρέσει πολύ αυτή η ιστορία και ελπίζω να μην τελείωσει εδώ.

    Από την άλλη κάπου μέσα μου την καταλαμβαίνω την Άννα, πόσες φορές και εγώ έχω πει ότι δεν μπορώ να ζήσω χωρίς εκείνον, μόνο που στην τελική, ίσως το άλλο να είναι πιο σωστό, δεν είμαι σίγουρη αν μπορώ να ζήσω μαζί του.

    Μόνο που νιώθω ότι τον΄Χάρη κάπου τον αδικούμε. Άμα η Άννα λείπει λόγω δουλείας συνέχεια, όταν επιστρέφει, σημαίνει ότι είναι καλά, οπότε πρώτο μέλημα της θα έπρεπε να ήταν πως πέρνα ο αγαπημένος της χωρίς εκείνη.

    Γνώμη μου είναι αυτή όμως.

    Τα συγχαρητήρια μου πάντως βασίλισσα μου.

  6. Attalanti, η αγάπη είναι όντως ο μεγαλύτερος εθισμός.

    Ρενάτα, φυσικά και σας επιτρέπω, σαν στο σπίτι σας ! Σκληρό όντως…
    Ευχαριστώ για τα compliments… 🙂

    Κυρία Ντόλλυ, ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια.

    BeBe, ευχαριστώ. Η γιαγιά μου έλεγε -και λέει – πολλά πράγματα. Ένα από αυτά ήταν: Δάσκαλε που δίδασκες και νόμο δεν εκράταγες…

    Evita, με έχεις βάλει σε σκέψεις τώρα… Λες να την συνεχίσω, να τη δω και από την οπτική γωνία του Χάρη; Pas mal… Θα το επεξεργαστώ…


  1. 1 Απόσταση IV « Οι περιπέτειες μιας γαλαζοαίματης
  2. 2 Απόσταση ΙΙΙ « Οι περιπέτειες μιας γαλαζοαίματης
  3. 3 Απόσταση IV « Οι περιπέτειες μιας γαλαζοαίματης

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

w

Σύνδεση με %s


Αρέσει σε %d bloggers: