Transition

01Οκτ.09

Η σχέση μου με τις αλλαγές είναι περίεργη. Από τη μια μπαίνω στη ρουτίνα μου και βολεύομαι κι από την άλλη αναζητώ το καινούριο, θέλω μια αλλαγή. Και συχνά-πυκνά η αλλαγή, το αναπάντεχο, έρχεται και με βρίσκει.

Φέτος –γιατί εγώ μετρώ την αρχή του χρόνου από το Σεπτέμβρη- είναι μια χρονιά όπως όλες τις άλλες και μια εντελώς διαφορετική συνάμα. Στέκομαι στο κατώφλι μεγάλων αλλαγών, έχω να πάρω εξαιρετικά σημαντικά αποφάσεις κι από την άλλη τρέμω, γιατί κακά τα ψέματα, αντικρίζω το άγνωστο κι είμαι κατατρομαγμένη.

Φυσικά, στο πίσω μέρος του μυαλού μου η αιώνια αισιόδοξη φωνάζει:

Ό,τι γίνεται, γίνεται για καλό.

Και μέσα σ’ όλα αυτά, το blog.

Οι μεγάλες αλλαγές που προανέφερα ήταν προγραμματισμένες. Συνέβηκε όμως και μια άλλη αλλαγή, απρογραμμάτιστη.

Σε κάποια στιγμή την περασμένη άνοιξη γνώρισα ως QueenElisabeth, blogger, έναν άλλο blogger στην παλιά Λευκωσία. Αργότερα το ίδιο βράδυ ανακάλυψα τυχαία ότι αυτός ο blogger συνδέεται φιλικά με ένα κομμάτι της άλλης, δημόσιάς μου ζωής. Δεν ήταν βέβαια η πρώτη φορά που οι δυο κόσμοι συναντιούνται. Είναι όμως η πρώτη φορά που κάποιος έρχεται πολύ κοντά στο να ανακαλύψει πράγματα που δεν τον αφορούν.

Το blog μέχρι σήμερα ήταν ένα εξομολογητήριο. Έχυνα εδώ μέσα όλα –ή σχεδόν όλα – τα μεγάλα της ζωής μου και χιλιάδες από τα μικρά. Μαζί, μπλέκονταν συχνά μικρά και μεγάλα των ζωών των φίλων μου. Πάντοτε χωρίς ονόματα, τις περισσότερες φορές χωρίς καν τα σωστά αρχικά, αν όμως κάποιος γνωρίζει το περιβάλλον μου είναι πολύ εύκολο να ενώσει τις τελείες. Και για τα δικά μου τα μικρά και μεγάλα, χέστηκα, εγώ τα γράφω, ξέρω τι γράφω, ας τα διαβάσει όποιος θέλει, για των άλλων όμως;

Η λύση θα ήταν απλή: σταματώ να γράφω για άλλους, απλώνω στον ήλιο –ή στο διαδίκτυο- μόνο τα δικά μου. Έλα μου όμως που συχνά ορίζουμε τον εαυτό μας με βάση τους άλλους… Είμαστε εγγόνια, παιδιά, αδέλφια κάποιων άλλων. Φίλοι, εραστές, γονείς. Συνάδελφοι, γείτονες, συμμαθητές. Και οι συναλλαγές μας με τους άλλους μας διαμορφώνουν, μας επηρεάζουν. Με άλλους ανθρώπους ζούμε, φυσικό είναι.

Αυτό δεν σημαίνει πως δεν μπορώ να ορίσω τον εαυτό μου χωρίς άξονες, σημαίνει ότι δε θα είναι το ίδιο. Εξ’ ου και η αλλαγή. (σαν πολιτικός ακούγομαι, αλλαγή, αλλαγή, αλλαγή…)

Δε θέλω να κλείσω το blog. Ούτε να πάψω να γράφω όσα με προβληματίζουν θέλω. Πρέπει να αλλάξω τον τρόπο που εκτίθεμαι όμως. Όχι γιατί με νοιάζει για μένα. Επειδή όμως μάλλον θα νοιάζει τους άλλους αν ποτέ βγει στη φόρα ποια είμαι και οι τελείες ενωθούν και οι άνθρωποι φανούν στις πραγματικές τους διαστάσεις.

Ίσως να πρέπει να επιστρέψω στην άνοιξη του 2007, τότε που έβγαζα στο blog κυρίως αυτά που έγραφα. Όχι απαραίτητα «δικά μου» και όχι απαραίτητα αλήθειες, και σίγουρα όχι στις πραγματικές τους διαστάσεις. Δεν ξέρω… Πρέπει να το σκεφτώ λίγο.

Και μέχρι να αποφασίσω, μάλλον θα κάνω microblogging, με εικόνες και λεζάντες και ξερές σκέψεις ή δε θα γράφω καθόλου. Δεν ξέρω… Θα δω.

(Το τραγουδάκι είναι το Details in the Fabric του Jason Mraz και ο πίνακας είναι ένας από τους «The flower vendor» του  Diego Rivera. Πριν ρωτήσετε, ναι, ζωγράφισε πολλούς ανθοπώληδες.)

5 Responses to “Transition”

  1. 1 nicholas

    ξέρω πως είναι αυτό το σταυροδρόμι.Το πέρασα και το αρχικό μου βλογ έχασε τη μάχη. Εκμηδενίστηκε. Το νέο, που αναδύθηκε με άλλα στοιχεία δεν είχε την φρεσκάδα του παλιού. Δεν ξέρω γιατί. Άλλαξα εγώ, ή με άλλαξε ο φόβος της ανακάλυψης; Η ουσία είναι ότι οι δύο κόσμοι δεν μπορούν να συνυπάρχουν με απόλυτη ειλικρίνια ο ένας για τον άλλο.

  2. Ο πίνακας πολύ όμορφος, μου θύμισε Μποτέρο, Γκογκέν ή και Τουλουζ-Λωτρέκ ακόμα…
    =========================================
    Νομίζω πως σπαταλάς πάρα πολύ χρόνο με το να σκέφτεσαι. Ο Λέννον είχε πει ότι «Ζωή είναι αυτό που συμβαίνει, όσο εμείς είμαστε απασχολημένοι με το να κάνουμε σχέδια».

    Χάνεις πολύτιμο χρόνο. Και χάνεις και τον αυθορμητισμό. Εγκλωβίζεσαι σε κοινωνικές συμβάσεις άνευ λόγου. Στην τελική, ακόμα κι αν αποκαλυφθεί κάτι, τι θα συμβεί; Θα πληγωθούν κάποιοι; Γιατί οι άνθρωποι πληγώνονται επειδή αυτά που κάνουν καθίστανται γνωστά; Μήπως επειδή κατά βάθος δεν είναι απόλυτα βέβαιοι για τις πράξεις και τις επιλογές τους; Μήπως επειδή παραπαίουν μεταξύ αβαβαιότητας και χαμηλής αυτοπεποίθησης;

    Θα μου πεις, δε θες να είσαι εσύ αυτός που θα τους αφυπνίσει. Οκ, προτιμάς να καταπιέζεις τις δικές σου επιθυμίες και ορέξεις, για να μην πληγωθούν άλλοι; Ίσως κάποια μέρα να συνειδητοποιήσεις πόσο κόστισε όλο αυτό και να γεμίσεις regrets για τα τόσα χαμένα χρόνια.

    Η πολλή σκέψη καταστρεφει τη δράση και τη δημιουργία.

    just think about it. 🙂

  3. Μη μας το κανεις αυτο μεγαλειοτατη μου….
    Συμφωνω με τη Μαρινα. Αν η «γνωστοποίηση» της οποιας «αληθειας» πειραξει μερικούς εσυ τι φταις ? Τίποτα…. Αλλωστε εισαι τοσο ευγενής ! Στα 2 χρόνια που σε διαβαζω, περιπου, αυτο που διεκρινα ειναι συναισθηματα και ψυχη ανθρώπου με μεγαλη καλλιεργεια και ήθος… Ποτέ η «αφηγηματική σου ειλικρίνεια» δεν στραφηκε ενοχλητικα – ενοχοποιητικα-προσβλητικα εναντίον κάποιου αλλου… Τα ποστακια σου παντοτε ειναι κειμενα λογοτεχνικα που ρουφιουνται απο τον αναγνωστη γιατι μεσα τους καθρεφτιζονται και οι δικες τους ζωες…. Δεν θέλουμε να σε χασουμε. Συνέχισε να γραφεις με τον ίδιο αυθορμητισμο. Βάλε σε δευτερη μοίρα τον ορθολογισμό και ασε τα συναισθήματα να πλημμυριζουν το blog σου… Τον ορθολογισμό τον χρειαζεσαι για την επαγγελματικη σου πορεια ενω την πλημμυριδα των συναισθηματων σου για την ιδια σου τη ζωη…

  4. Δύσκολη η θέση σου αλλά σκέψου κι αυτά που σου γράφει η Κροτ! 😉 Καλή προσαρμογή, μάτια μου! 🙂
    Ωραίο τραγουδάκι!! 😉

  5. 5 κι αγνάντευε...

    Σε καταλαβαίνω απόλυτα. Δύσκολο να εκτίθεσαι, και πολύ πιο δύσκολο να εκθέτεις άλλους, έστω και χωρίς καμιά κακή πρόθεση. Στενά τα όρια του τόπου μας – όλα αποκαλύπτονται. Δεν υπάρχει χώρος για κρυμμένες ταυτότητες – τουλάχιστον αυτό πιστεύω εγώ.
    Καλή συνένεια, ό,τι κι αν αποφασίσεις.


Σχολιάστε

